اطلاعات عمومی

تفاوت گارانتی و وارانتی چیست؟

تفاوت گارانتی و وارانتی چیست؟

بارها اسم گارانتی و به احتمال زیاد وارانتی را از فروشنده های مختلف شنیده اید و یا نام آنها را روی محصولات مختلف دیده اید.

با اینکه این دو علاوه بر شباهت اسمی دارای عملکردی شبیه به هم هستند اما تفاوت بزرگی نیز دارند.

با اکسونی همراه باشید تا با هم تفاوت گارانتی و وارانتی را بشناسیم.

وجود محصولات با برند های مختلف و متنوع که هر کدام کیفیت و کارایی متفاوتی دارند، انتخاب را برای مصرف کننده سخت و مشکل می کند.

برخی از محصولات به دلخواه فروشنده و تولید کننده دارای گارانتی یا وارانتی و یا هر دوی آنها هستند تا اطمینان مشتری را بیشتر جلب کنند.

که اغلب مصرف کنندگان این دو واژه را اشتباه می گیرند!

شاید بتوان بزرگترین تفاوت بین گارانتی و وارانتی را در این دانست که:

گارانتی یک ضمانت با طول مدت کوتاه‌تر است که بازگشت هزینه را نیز شامل می‌شود.

اما وارانتی یک ضمانت با طول دوره بلند تر است که هزینه های تعمیر و تعویض را شامل می‌شود.

در واقع، گارانتی یک گام جلوتر از وارانتی است.

که در آن شرکت از محصول خود اطمینان زیادی دارد. به طوری که تعمیر یا جایگزینی محصول را ارائه می دهد.

به طور خلاصه، اگر مشکلی در محصول وجود داشته باشد، شرکت ابتدا سعی می کند محصول را تعمیر کند و سپس در صورت عدم تعمیر، جایگزینی رایگان را ارائه می دهد.

در دوره گارانتی شما در صورت بروز مشکل اصل پولی که پرداخت کرده اید به شما بازگردانده می شود اما در وارانتی اینگونه نیست.

وقتی محصولی وارانتی دار به شما فروخته شود و در دوره معین شده ی وارانتی آن با مشکلی مواجه گردد، شما می توانید بدون پرداخت هزینه تعمیر از وارانتی برا تعمیر و تعویض قطعات آن استفاده کنید.

اما به خاطر داشته باشید اصل پول شما در وارانتی بازگردانده نمی شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *